Algemene voorwaarden
INHOUD:
- ALGEMENE BEPALINGEN
- ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE WEBSHOP
- VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST
- BETALINGSWIJZEN EN TERMIJNEN VOOR HET PRODUCT
- DE KOSTEN, DE MIDDELEN EN HET TIJDSTIP VAN LEVERING EN OPHALING VAN HET PRODUCT
- PRODUCTKLACHT
- BUITENGERECHTELIJKE KLACHTEN- EN BEROEPSPROCEDURES EN REGELS INZAKE DE TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES
- HERROEPINGSRECHT
- BEPALINGEN BETREFFENDE HANDELAREN
- PRODUCTBEOORDELINGEN
- BEHANDELING VAN AFGEDANKTE ELEKTRISCHE EN ELEKTRONISCHE APPARATUUR
- SLOTBEPALINGEN
- MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
Dit Online Shop Reglement is opgesteld door de juristen van Prokonsumencki.pl. De webwinkel www.www.vortexvr.be draagt zorg voor de rechten van de consument. De consument kan geen afstand doen van de rechten die hem op grond van de Wet op de consumentenrechten zijn toegekend. Contractuele bepalingen die minder gunstig zijn voor de consument dan de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten zijn ongeldig en in plaats daarvan gelden de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten. De bepalingen van deze voorwaarden zijn derhalve niet bedoeld om de rechten van de consument die hem krachtens dwingende wettelijke bepalingen toekomen, uit te sluiten of te beperken, en elke mogelijke twijfel zal in het voordeel van de consument worden uitgelegd. In geval van tegenstrijdigheid tussen de bepalingen van deze voorwaarden en bovengenoemde bepalingen, prevaleren deze bepalingen en worden zij toegepast.
1. ALGEMENE BEPALINGEN
1.1. De online-shop, beschikbaar op het internetadres www.www.vortexvr.be wordt beheerd door PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI, die een zakelijke activiteit uitoefent onder de naam VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI, ingeschreven in het Centraal Register van Bedrijfsactiviteiten en -informatie van de Republiek Polen, dat wordt bijgehouden door de minister die verantwoordelijk is voor economie, met als bedrijfsadres en leveringsadres: ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau, NIP 5262261767, REGON 386084236, e-mailadres: support@vortexvr.be, telefoon nr: (+48) 516 530 153.
1.2. Deze Voorwaarden zijn gericht tot zowel consumenten als bedrijven die de Online Shop gebruiken, tenzij een specifieke bepaling van de Voorwaarden anders bepaalt.
1.3. De beheerder van de persoonsgegevens die in de Internet Shop worden verwerkt in verband met de uitvoering van de bepalingen van deze Voorwaarden is de Verkoper. De persoonsgegevens worden verwerkt voor de doeleinden, gedurende de periode en op basis van de gronden en beginselen die zijn aangegeven in het privacybeleid dat op de website van de Internet Shop is gepubliceerd. Het privacybeleid bevat vooral de beginselen betreffende de verwerking van persoonsgegevens door de Beheerder in de Internet Shop, met inbegrip van de gronden, doeleinden en duur van de verwerking van persoonsgegevens en de rechten van de betrokkenen, alsmede informatie over het gebruik van cookies en analytische instrumenten in de Internet Shop. Het gebruik van de Internet Shop, inclusief het doen van aankopen, is vrijwillig. Ook het verstrekken van persoonsgegevens door de Klant of Klant die de Online Shop gebruikt is vrijwillig, behoudens de in het privacybeleid aangegeven uitzonderingen (sluiten van een overeenkomst en wettelijke verplichtingen van de Verkoper).
1.4. Definities:
-
WERKDAG - één dag van maandag tot en met vrijdag met uitzondering van feestdagen.
-
REGISTRATIEFORMULIER - een in de Online Shop beschikbaar formulier waarmee een Account kan worden aangemaakt.
-
BESTELFORMULIER - een elektronische dienst, een interactief formulier dat in de Online Shop beschikbaar is en waarmee de Besteller een Bestelling kan plaatsen, met name door Producten aan een elektronisch mandje toe te voegen en de voorwaarden van de Koopovereenkomst te specificeren, met inbegrip van de wijze van levering en betaling.
-
KLANT - (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in gevallen waarin de algemeen geldende wetgeving voorziet ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan bij wet rechtsbevoegdheid is verleend - die met de Verkoper een Koopovereenkomst heeft gesloten of voornemens is te sluiten.
-
CIVIL CODE - de wet van 23 april 1964 inzake het burgerlijk wetboek (Staatsblad 1964, nr. 16, punt 93, zoals gewijzigd).
-
ACCOUNT - Elektronische Dienst, een geheel van middelen in het ICT-systeem van de Dienstverlener, voorzien van een door de Klant verstrekte individuele naam (login) en wachtwoord, waarin de door de Klant verstrekte gegevens en informatie over de door hem/haar in de Online Shop geplaatste Bestellingen worden opgeslagen.
-
NEWSLETTER - elektronische dienst, een door de Dienstverlener via e-mail aangeboden elektronische distributiedienst, die alle Dienstontvangers die er gebruik van maken in staat stelt om automatisch van de Dienstverlener de cyclische inhoud van opeenvolgende edities van een nieuwsbrief te ontvangen met informatie over Producten, nieuws en promoties in de Online Shop.
-
PRODUCT - een in de Online Shop beschikbare roerende zaak (met inbegrip van een roerende zaak met digitale elementen, d.w.z. die digitale inhoud of een digitale dienst bevat of daarmee zodanig verbonden is dat het ontbreken van de digitale inhoud of dienst de goede werking ervan zou verhinderen) die het voorwerp uitmaakt van een Verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.
-
REGLEMENT - dit reglement van de Online Shop.
-
INTERNET WINKEL - de online shop van de Dienstverlener is beschikbaar op het volgende internetadres: www.vortexvr.be.
-
DE VERKOPER; DE DIENSTVERLENER - PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI, die zijn bedrijfsactiviteit uitoefent onder de naam VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI, ingeschreven in het centraal register van bedrijfsactiviteiten en -informatie van de Republiek Polen, dat wordt bijgehouden door de minister bevoegd voor economie, met als adres: ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau, NIP 5262261767, REGON 386084236, e-mailadres: support@vortexvr.be, telefoonnr: (+48) 516 530 153.
-
KOOPOVEREENKOMST - een verkoopovereenkomst van een Product die tussen de Klant en de Verkoper via de Online Shop wordt gesloten of aangegaan.
-
ELECTRONISCHE DIENST - een dienst die elektronisch door de Dienstverlener aan de Klant wordt verleend via de Online Shop.
-
GEBRUIKER - (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in de gevallen waarin het algemeen toepasselijk recht voorziet, ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, waaraan bij wet rechtsbevoegdheid is verleend, die gebruik maakt of voornemens is gebruik te maken van een Elektronische dienst.
-
CONSUMENTENRECHTENWET - Wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Staatsblad 2014, punt 827, zoals gewijzigd).
-
ORDER - De wilsverklaring van de Klant die via het Bestelformulier wordt ingediend en die rechtstreeks gericht is op het sluiten van de Productverkoopovereenkomst met de Verkoper.
2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE WEBSHOP
2.1. De volgende elektronische diensten zijn beschikbaar op de Online Shop: Account, Bestelformulier en Nieuwsbrief.
-
Account - het gebruik van een Account is mogelijk nadat de Klant twee opeenvolgende stappen heeft doorlopen - (1) het invullen van het Registratieformulier, (2) klikken op het veld "Registreren". In het Registratieformulier moet de Klant de volgende gegevens van de ontvanger van de dienst verstrekken: voor- en achternaam, e-mailadres en wachtwoord. Een Account kan ook worden aangemaakt door het betreffende selectievakje aan te vinken bij het plaatsen van een Bestelling - een Account wordt aangemaakt zodra de Bestelling is geplaatst.
-
De Elektronische Accountdienst wordt gratis verstrekt voor onbepaalde duur. De Klant heeft de mogelijkheid om op elk moment en zonder opgave van redenen de Account te verwijderen (opzegging van de Account) door een passend verzoek te sturen naar de Dienstverlener, met name via e-mail naar: support@vortexvr.be of schriftelijk naar het adres: ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau.
-
-
Bestelformulier - het gebruik van het Bestelformulier begint wanneer de Klant het eerste Product toevoegt aan de elektronische winkelwagen in de Online Shop. De Bestelling wordt geplaatst wanneer de Klant in totaal twee opeenvolgende stappen voltooit - (1) het invullen van het Bestelformulier en (2) het aanklikken van het vakje "Aankoop bevestigen" op de Online Shop website na het invullen van het Bestelformulier. - Tot dit punt is het mogelijk om de ingevoerde gegevens zelf te wijzigen (volg hiervoor de weergegeven berichten en de informatie op de website van de Online Shop). In het Bestelformulier dient de Klant de volgende gegevens over de Klant in te vullen: naam en voornaam/bedrijfsnaam, adres (straat, huis/flatnummer, postcode, plaats, land), e-mailadres, telefoonnummer van de contactpersoon en gegevens over de Verkoopovereenkomst: Product(en), hoeveelheid Product(en), plaats en wijze van levering van de Product(en), wijze van betaling. In het geval van Klanten die geen consument zijn, is het tevens noodzakelijk de bedrijfsnaam en het fiscaal identificatienummer te vermelden.
-
De Elektronische Dienst Bestelformulier wordt gratis en eenmalig verstrekt en eindigt wanneer een Bestelling via deze Dienst wordt geplaatst of wanneer de Klant vooraf stopt met het plaatsen van een Bestelling via deze Dienst.
-
-
Nieuwsbrief - het gebruik van de Nieuwsbrief is mogelijk door in de rubriek "Nieuwsbrief", zichtbaar op de website van de Online Shop, het e-mailadres op te geven waarnaar de volgende editie van de Nieuwsbrief moet worden gestuurd en op het vakje "Abonneren" te klikken. Het is ook mogelijk om zich op de Nieuwsbrief te abonneren door bij het plaatsen van een Bestelling het betreffende vakje aan te vinken - bij het plaatsen van de Bestelling wordt de Klant op de Nieuwsbrief geabonneerd.
-
De elektronische nieuwsbriefdienst wordt voor onbepaalde tijd gratis verstrekt. De Klant heeft de mogelijkheid om zich op elk moment en zonder opgave van redenen af te melden voor de Nieuwsbrief (Newsletter unsubscribe) door een desbetreffend verzoek te richten aan de Dienstverlener, met name via e-mail aan: support@vortexvr.be of schriftelijk aan het adres: ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau.
-
2.2. Technische vereisten die nodig zijn om te werken met het door de Dienstverlener gebruikte ICT-systeem: (1) computer, laptop of ander multimedia-apparaat met toegang tot het internet; (2) toegang tot elektronische post; (3) webbrowser in de huidige versie: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari of Microsoft Edge; (4) aanbevolen minimale schermresolutie: 1024x768; (5) cookies en Javascript inschakelen in de webbrowser.
2.3. De Klant is verplicht de Online Shop te gebruiken op een wijze die in overeenstemming is met de wet en de goede zeden, met inachtneming van persoonlijke rechten, auteursrechten en intellectuele eigendom van de Dienstverlener en derden. De Klant is verplicht gegevens in overeenstemming met de feiten in te voeren. Het is de Klant verboden onwettige inhoud te verstrekken.
2.4. De klachtenprocedure betreffende de Elektronische Diensten is aangegeven in punt. 6 van het Reglement.
3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST
3.1. De sluiting van een Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper vindt plaats nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst via het Bestelformulier op de Online Shop in overeenstemming met punt. 2.1.2 van de Voorwaarden.
3.2. De prijs van het Product of de vergoeding voor het Product die op de website van de Online Shop wordt vermeld, is in Poolse zloty en inclusief belastingen. De Klant wordt geïnformeerd over de totale prijs of vergoeding inclusief belastingen, en wanneer de aard van het Product het niet toelaat om, volgens een redelijke schatting, het bedrag ervan eerder te berekenen - over de manier waarop deze zullen worden berekend, alsmede over de kosten van levering (inclusief kosten voor transport, bezorging of postdiensten) en andere kosten, en wanneer het bedrag van deze kosten niet kan worden vastgesteld - over de verplichting om deze te betalen, wordt de Klant geïnformeerd op de pagina's van de Online Shop, onder meer tijdens het plaatsen van de Bestelling en op het moment dat de Klant te kennen geeft gebonden te zijn door de Koopovereenkomst.
3.3. Procedure voor het sluiten van een koopovereenkomst in de Online Shop met behulp van het bestelformulier
-
De sluiting van een Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper vindt plaats nadat de Klant een Bestelling heeft geplaatst in de Online Shop overeenkomstig punt. 2.1.2 van de Voorwaarden.
-
Nadat de Bestelling is geplaatst, bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan en aanvaardt hij tegelijkertijd de Bestelling voor uitvoering. De bevestiging van de ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding ervan voor verwerking gebeurt door de Verkoper die de Klant een passend e-mailbericht stuurt naar het door de Klant tijdens het plaatsen van de Bestelling opgegeven e-mailadres, dat minstens de verklaringen van de Verkoper bevat over de ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding ervan voor verwerking, alsook de bevestiging van het sluiten van de Koopovereenkomst. Na ontvangst door de Klant van voornoemd e-mailbericht is de Koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper gesloten.
3.4. De inhoud van de gesloten Koopovereenkomst wordt vastgelegd, beveiligd en ter beschikking van de Klant gesteld door (1) het ter beschikking stellen van deze Voorwaarden op de website van de Internet Shop en (2) het verzenden aan de Klant van het in punt. 3.3.2. van de Voorwaarden. De inhoud van de Verkoopovereenkomst wordt bovendien vastgelegd en beveiligd in het IT-systeem van de Internet Shop van de Verkoper.
4. BETALINGSWIJZEN EN TERMIJNEN VOOR HET PRODUCT
4.1. De Verkoper stelt de Klant de volgende betalingswijzen voor de Koopovereenkomst ter beschikking:
- Betaling door overschrijving op de bankrekening van de verkoper.
- Elektronische betalingen en creditcardbetalingen via Shopify Payments (Visa, Mastercard, Maestro, ShopPay, GooglePay, ApplePay, PayPal.com en Klarna.com - de mogelijke actuele betaalmethoden staan vermeld op de website van de webwinkel onder het tabblad Informatie over betaalmethoden en op de websites https://www.shopify.com/payments, https://www.paypal.com/pl en https://www.klarna.com/pay-now.
- De betaling van elektronische betalingen en betaalkaarttransacties vindt plaats via Shopify Payments, PayPal.com of Klarna.com, naar keuze van de klant. De elektronische verwerking van betalingen en betaalkaarten wordt uitgevoerd door:
- Shopify.com - het bedrijf Shopify Inc., 151 O'Connor Street, Ground floor, Ottawa, Ontario, K2P 2L8.
- PayPal.com - het bedrijf PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5e verdieping 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxemburg.
- De betaling van elektronische betalingen en betaalkaarttransacties vindt plaats via Shopify Payments, PayPal.com of Klarna.com, naar keuze van de klant. De elektronische verwerking van betalingen en betaalkaarten wordt uitgevoerd door:
4.2. De Verkoper stelt geen contante betaling beschikbaar bij persoonlijke afhaling - indien de Klant kiest voor persoonlijke afhaling als leveringsmethode, dient hij gebruik te maken van de in de Online Shop beschikbare betalingsmethoden.
4.3. Betalingstermijn:
-
Indien de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of betaalkaart, is de Klant verplicht de betaling uit te voeren binnen 7 kalenderdagen na het sluiten van de Koopovereenkomst.
-
Indien de Klant kiest voor betaling onder rembours, is de Klant verplicht tot betaling bij aflevering.
-
Indien de Klant kiest voor betaling in termijnen, is de Klant verplicht de betalingen aan de kredietverstrekker van zijn keuze te verrichten volgens het overeengekomen aflossingsschema.
5. DE KOSTEN, DE MIDDELEN EN HET TIJDSTIP VAN LEVERING EN OPHALING VAN HET PRODUCT
5.1. De levering van het Product aan de Klant is betalend, tenzij de Verkoopovereenkomst anders bepaalt. De leveringskosten van het Product (inclusief transport-, leverings- en portokosten) worden aan de Klant meegedeeld op de webpagina's van de Online Shop in het tabblad informatie betreffende de leveringskosten en tijdens het plaatsen van de Bestelling, inclusief op het moment dat de Klant te kennen geeft gebonden te zijn door de Verkoopovereenkomst.
5.2. Het persoonlijk ophalen van het Product door de Klant is gratis.
5.3. De Verkoper stelt de volgende methoden van levering of afhaling van het Product ter beschikking van de Klant:
-
DHL® Parcel E-Commerce (2 dagen)
- PostNL - Global Express (5-6 dagen)
- UPS® Standard (2 dagen)
- UPS Express® Saver (1 dag)
5.4. De termijn voor levering van het Product aan de Klant bedraagt maximaal 10 Werkdagen, tenzij in de beschrijving van het Product of tijdens het Bestelproces een kortere termijn wordt vermeld. In het geval van Producten met verschillende leveringstermijnen is de leveringstermijn de langst vermelde termijn, die echter niet meer dan 10 Werkdagen bedraagt. De aanvang van de termijn voor levering van het Product aan de Klant wordt als volgt berekend:
-
Indien de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of betaalkaart - vanaf de datum van creditering van de bankrekening of betaalrekening van de Verkoper.
-
Indien de Klant kiest voor contante betaling bij levering - vanaf de datum van sluiting van de Koopovereenkomst.
-
Indien de Klant kiest voor betaling in termijnen - vanaf de datum van kennisgeving door de kredietgever aan de Verkoper van het sluiten van een kredietovereenkomst met de Klant, maar uiterlijk vanaf de datum van creditering van de bankrekening van de Verkoper met de gelden van het aan de Klant verleende krediet.
5.5. Uiterste datum waarop het Product gereed is voor afhaling door de Klant - Indien de Klant ervoor kiest het Product persoonlijk af te halen, zal het Product binnen 1 werkdag gereed zijn voor afhaling door de Klant, tenzij in de Productbeschrijving of tijdens het Bestelproces een kortere termijn is aangegeven. In het geval van Producten met verschillende data van gereedheid voor afhaling, is de datum van gereedheid voor afhaling de langst aangegeven datum, die echter niet langer mag zijn dan 1 werkdag. De Klant wordt bovendien door de Verkoper geïnformeerd over het feit dat het Product gereed is voor afhaling. De aanvang van de termijn waarbinnen het Produkt klaar moet zijn voor afhaling door de Klant wordt als volgt berekend:
-
Indien de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of betaalkaart - vanaf de datum van creditering van de bankrekening of betaalrekening van de Verkoper.
-
Indien de Klant kiest voor betaling in termijnen - vanaf de datum van kennisgeving door de kredietgever aan de Verkoper van het sluiten van een kredietovereenkomst met de Klant, maar uiterlijk vanaf de datum van creditering van de bankrekening van de Verkoper met de gelden van het aan de Klant verleende krediet.
6. PROCEDURE VOOR DE BEHANDELING VAN KLACHTEN
6.1. Dit artikel 6 van de Voorwaarden beschrijft de procedure voor de behandeling van klachten die gemeenschappelijk zijn voor alle bij de Verkoper ingediende klachten, met name klachten over Producten, Verkoopovereenkomsten, Elektronische Diensten en andere klachten in verband met de werking van de Verkoper of de Online Shop.
6.2. Er kan bijvoorbeeld een klacht worden ingediend:
-
elektronisch per e-mail naar: support@vortexvr.be.
6.3. Opsturen of terugsturen van het Product als onderdeel van een klacht kan op het adres: ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau.
6.4. Het verdient aanbeveling in de beschrijving van de klacht te vermelden: (1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder de aard en datum van de onregelmatigheid of non-conformiteit met het contract; (2) de eis tot het in overeenstemming brengen van de klacht met het contract of de verklaring van prijsvermindering of terugtrekking uit het contract of andere vordering; en (3) contactgegevens van de klager - dit zal de behandeling van de klacht vergemakkelijken en bespoedigen. De in de voorgaande zin genoemde vereisten hebben slechts de vorm van een aanbeveling en laten de doeltreffendheid van klachten die zonder de aanbevolen beschrijving van de klacht worden ingediend, onverlet.
6.5. Indien de door de klager verstrekte contactgegevens tijdens de behandeling van de klacht wijzigen, is de klager verplicht de verkoper daarvan in kennis te stellen.
6.6. De klager kan bewijsmateriaal (bv. foto's, documenten of Product) bijvoegen met betrekking tot het onderwerp van de klacht. De Verkoper kan de klager ook vragen om aanvullende informatie te verstrekken of bewijsmateriaal (bijv. foto's) toe te sturen, als dit het onderzoek van de klacht voor de Verkoper gemakkelijker en sneller maakt.
6.7. De verkoper beantwoordt de klacht onmiddellijk, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst.
6.8. De grondslag en omvang van de wettelijke aansprakelijkheid van de Verkoper zijn vastgelegd in algemeen geldende wetten, met name het Burgerlijk Wetboek, de Wet op de consumentenrechten en de Wet op het verlenen van elektronische diensten van 18 juli 2002 (Staatsblad nr. 144, punt 1204, zoals gewijzigd). Aanvullende informatie betreffende de aansprakelijkheid van de Verkoper voor de conformiteit van het Product met de Verkoopovereenkomst, zoals voorzien in de wet, wordt hieronder vermeld:
-
In geval van een klacht over een Product - een roerend goed - dat door de Klant op basis van een met de Verkoper tot 31 december 2022 gesloten Verkoopovereenkomst is gekocht, zijn de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek in de tot 31 december 2022 geldende bewoordingen, met name de artikelen 556-576 van het Burgerlijk Wetboek, bepalend. Deze bepalingen bepalen met name de grondslag en de omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant indien het verkochte Product een materieel of juridisch gebrek vertoont (garantie). Krachtens artikel 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek is de aansprakelijkheid van de Verkoper uit hoofde van garantie voor het overeenkomstig de vorige zin gekochte Product jegens de Klant die geen consument is, uitgesloten.
-
In het geval van een klacht over een Product - een roerende zaak (met inbegrip van een roerende zaak met digitale elementen), echter met uitzondering van een roerende zaak die slechts als drager van digitale inhoud dient - die door de Klant op basis van een vanaf januari 2023 met de Verkoper gesloten Koopovereenkomst is gekocht, worden de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten in de vanaf 1. januari 2023 geldende bewoordingen, met name de artikelen 43a - 43g van de Wet op de consumentenrechten, gedefinieerd. Deze bepalingen bepalen met name de grondslag en de omvang van de aansprakelijkheid van de verkoper jegens de consument indien het product niet aan de verkoopovereenkomst voldoet.
6.9. Naast de wettelijke aansprakelijkheid kan voor het Produkt een garantie worden verstrekt - dit is een contractuele (aanvullende) aansprakelijkheid en kan worden uitgeoefend indien het Produkt in kwestie onder de garantie valt. De garantie kan worden verstrekt door een andere entiteit dan de Verkoper (bijvoorbeeld de fabrikant of distributeur). Gedetailleerde voorwaarden voor de aansprakelijkheid uit hoofde van de garantie, met inbegrip van details over de entiteit die verantwoordelijk is voor de uitvoering van de garantie en de entiteit die gerechtigd is er gebruik van te maken, zijn beschikbaar in de beschrijving van de garantie, bijvoorbeeld in de garantiekaart of op een andere plaats betreffende de toekenning van de garantie. De verkoper wijst erop dat in geval van niet-overeenstemming van het product met de overeenkomst, de klant recht heeft op rechtsmiddelen van de zijde en op kosten van de verkoper en dat de garantie deze rechtsmiddelen onverlet laat.
6.10. De bepalingen van artikel 6.8.2. van de Voorwaarden betreffende de consument zijn ook van toepassing op een Klant die een natuurlijke persoon is en die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar beroepsactiviteit, indien uit de inhoud van een dergelijke overeenkomst blijkt dat deze voor deze persoon geen professioneel karakter heeft, hetgeen met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn/haar beroepsactiviteit dat op basis van de bepalingen in het Centrale Register en Informatie over Bedrijfsactiviteiten beschikbaar is gesteld.
7. BUITENGERECHTELIJKE KLACHTEN- EN BEROEPSPROCEDURES EN REGELS INZAKE DE TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES
7.1. Tot de methoden van buitengerechtelijke geschillenbeslechting behoren (1) het nader tot elkaar brengen van de standpunten van de partijen, bijvoorbeeld door bemiddeling; (2) het voorstellen van een oplossing voor het geschil, bijvoorbeeld door verzoening; en (3) het oplossen van het geschil en het opleggen van een oplossing aan de partijen, bijvoorbeeld door arbitrage (verzoeningshof). Gedetailleerde informatie over de mogelijkheid voor een klant die een consument is om gebruik te maken van buitengerechtelijke manieren om klachten te behandelen en vorderingen in te stellen, de regels voor toegang tot deze procedures en een vriendelijke zoekmachine van entiteiten die zich bezighouden met minnelijke geschillenbeslechting zijn beschikbaar op de website van het Bureau voor mededinging en consumentenbescherming op het volgende adres https://polubowne.uokik.gov.pl/.
7.2. Er is een contactpunt bij de voorzitter van het Bureau voor mededinging en consumentenbescherming, dat onder meer tot taak heeft de consumenten informatie te verstrekken over de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen. Consumenten kunnen contact opnemen met het punt (1) per telefoon - door te bellen naar 22 55 60 332 of 22 55 60 333; 2) per e-mail - door een bericht te sturen naar: kontakt.adr@uokik.gov.pl of 3) schriftelijk of persoonlijk - op het hoofdkantoor van het Bureau aan het Plac Powstańców Warszawy 1 in Warschau (00-030).
7.3. De consument beschikt over de volgende voorbeelden van buitengerechtelijke klachten- en beroepsprocedures: (1) een verzoek om geschillenbeslechting bij een permanente minnelijke consumentenrechtbank; (2) een verzoek om buitengerechtelijke geschillenbeslechting bij een provinciale inspecteur van de Handelsinspectie; of (3) de hulp van een districtsombudsman (gemeentelijke) of een maatschappelijke organisatie die zich statutair bezighoudt met consumentenbescherming (bv. Consumentenbond, Vereniging van Poolse Consumenten). Advies wordt onder meer verstrekt per e-mail op porady@dlakonsumentow.pl en via de consumentenhulplijn op nummer 801 440 220 (de hulplijn is open op werkdagen, van 8.00 tot 18.00 uur, gesprekskosten volgens het tarief van de exploitant).
7.4. Een platform voor onlinegeschillenbeslechting tussen consumenten en ondernemers op EU-niveau (ODR-platform) is beschikbaar op http://ec.europa.eu/odr. Het ODR-platform is een interactieve en meertalige website met één loket voor consumenten en ondernemers die een buitengerechtelijke oplossing zoeken voor een geschil over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit een online verkoop- of dienstenovereenkomst (zie voor meer informatie de website van het platform zelf of het website-adres van het Bureau voor mededinging en consumentenbescherming: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
8. HERROEPINGSRECHT
8.1. De consument die een overeenkomst op afstand heeft gesloten, kan de overeenkomst binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en zonder kosten herroepen, met uitzondering van de kosten bedoeld in punt. 8.8 van het reglement. Toezending van de verklaring vóór het verstrijken van de termijn volstaat om de termijn na te leven. De verklaring van herroeping kan bijvoorbeeld worden opgesteld:
-
schriftelijk aan het volgende adres: ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau;
-
elektronisch per e-mail naar: support@vortexvr.be.
8.2. Een voorbeeldformulier voor herroeping is opgenomen in bijlage 2 bij de Wet op de consumentenrechten en is bovendien beschikbaar in punt. 13 van het Reglement. De consument kan het voorbeeldformulier gebruiken, maar het is niet verplicht.
8.3. De herroepingstermijn begint te lopen:
-
voor een overeenkomst ter uitvoering waarvan de verkoper het product levert en verplicht is zijn eigendom over te dragen (bv. koopovereenkomst) - vanaf de inontvangstneming van het product door de consument of een door hem aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, en voor een overeenkomst die: (1) een aantal Producten omvat die afzonderlijk, in partijen of in gedeelten worden geleverd - vanaf de inbezitneming van het laatste Product, de laatste partij of het laatste gedeelte of (2) de regelmatige levering van Producten voor een bepaalde periode - vanaf de inbezitneming van het eerste Product;
-
voor andere contracten, vanaf de datum van sluiting van het contract.
8.4. In geval van herroeping van een overeenkomst op afstand wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.
8.5. De Verkoper is verplicht om alle door de consument gedane betalingen, met inbegrip van de kosten van levering van het Product (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de door de consument gekozen leveringswijze die afwijkt van de goedkoopste gewone leveringswijze die in de Online Shop beschikbaar is), onverwijld en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van ontvangst van de herroepingsverklaring van de consument aan de consument terug te betalen. De Verkoper betaalt de betaling terug via dezelfde betalingsmethode die de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere terugbetalingsmethode die geen kosten voor de consument met zich meebrengt. Indien de Verkoper niet heeft aangeboden om het Product zelf bij de consument op te halen, kan de Verkoper de terugbetaling van de van de consument ontvangen betaling inhouden totdat hij het Product heeft teruggekregen of de consument een bewijs van terugzending heeft geleverd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
8.6. De consument is verplicht het product onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van herroeping aan de verkoper terug te zenden of het aan een door de verkoper gemachtigde persoon te overhandigen om het op te halen, tenzij de verkoper heeft aangeboden het product zelf op te halen. Om de termijn te respecteren volstaat het om het product terug te sturen vóór de vervaldatum. De Consument kan het Product terugsturen naar het adres: ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau.
8.7. De consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het product die het gevolg is van het gebruik van het product en die verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
8.8. Mogelijke kosten in verband met de herroeping door de consument die de consument moet dragen:
-
Indien de consument een andere wijze van levering van het Product heeft gekozen dan de goedkoopste gewone wijze van levering die in de Online Shop beschikbaar is, is de Verkoper niet verplicht de consument de eventuele extra kosten te vergoeden.
-
De consument draagt de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het Product.
-
In het geval van een product dat een dienst is en waarvan de uitvoering - op uitdrukkelijk verzoek van de consument - is begonnen vóór het verstrijken van de herroepingstermijn, is de consument die zijn herroepingsrecht uitoefent na een dergelijk verzoek, gehouden tot betaling van de tot de herroeping verrichte prestaties. Het te betalen bedrag wordt berekend in verhouding tot het geleverde, rekening houdend met de prijs of vergoeding die in de overeenkomst is overeengekomen. Indien de prijs of vergoeding buitensporig hoog is, wordt dit bedrag berekend op basis van de marktwaarde van de prestatie.
8.9. Het herroepingsrecht van de consument bij een overeenkomst op afstand geldt niet voor overeenkomsten:
-
(1) voor de verlening van diensten waarvoor de consument de prijs moet betalen, indien de verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke en voorafgaande instemming van de consument, die vóór de verlening van de dienst door de verkoper ervan in kennis is gesteld dat hij na de verlening van de dienst het herroepingsrecht zal verliezen en dit heeft erkend; (2) waarbij de prijs of vergoeding afhangt van schommelingen op de financiële markt waarop de verkoper geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de overeenkomst; (3) waarbij de prestatie betrekking heeft op een niet-gefabriceerd product dat volgens de specificaties van de consument is vervaardigd of aan zijn individuele behoeften beantwoordt; (4) waarbij het voorwerp van de prestatie een product is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft; (5) waarbij het voorwerp van de prestatie een product is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking die na opening om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden teruggezonden, indien de verpakking na levering is geopend; (6) waarbij het voorwerp van de prestatie Producten zijn die na levering door hun aard onlosmakelijk met andere zaken zijn verbonden; (7) waarbij het voorwerp van de prestatie alcoholhoudende dranken zijn waarvan de prijs bij het sluiten van de Koopovereenkomst is overeengekomen, waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt, waarop de Verkoper geen invloed heeft; (8) waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verzocht dat de Verkoper naar hem toe komt voor het uitvoeren van dringende reparaties of onderhoud; indien de Verkoper andere aanvullende diensten verleent dan die waarom de consument heeft verzocht of andere Producten levert dan de voor de uitvoering van de reparatie of het onderhoud noodzakelijke reserveonderdelen, heeft de consument het recht de overeenkomst met betrekking tot aanvullende diensten of Producten te herroepen; (9) wanneer het voorwerp van de prestatie een geluids- of beeldopname of computersoftware is die in een verzegelde verpakking wordt geleverd, indien de verpakking na levering is geopend; (10) voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een abonnementsovereenkomst; (11) die worden gesloten door middel van een openbare veiling; (12) betreffende de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de datum of de periode van de dienst is vermeld; (13) voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd en waarvoor de consument de prijs moet betalen, indien de verkoper met de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke en voorafgaande instemming van de consument, die vóór de verrichting van de dienst door de verkoper ervan in kennis is gesteld dat hij zijn herroepingsrecht zal verliezen nadat de verkoper de dienst heeft verricht en deze heeft bevestigd, en de verkoper de consument de in artikel 15, leden 1 en 2, bedoelde bevestiging heeft verstrekt. 15, leden 1 en 2, of artikel 21, lid 1, van de Wet op de consumentenrechten; (14) voor diensten waarvoor de consument verplicht is de prijs te betalen in het geval dat de consument de verkoper uitdrukkelijk heeft verzocht bij de consument thuis te komen voor reparatie en de dienst reeds volledig is uitgevoerd met de uitdrukkelijke en voorafgaande instemming van de consument.
8.10. De in deze afdeling 8 van de voorwaarden opgenomen bepalingen betreffende de consument zijn vanaf 1 januari 2021 en voor vanaf die datum gesloten overeenkomsten ook van toepassing op de klant of cliënt die een natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar beroepsactiviteit, indien uit de inhoud van die overeenkomst volgt dat zij voor die persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn/haar beroepsactiviteit, beschikbaar gesteld op basis van de bepalingen inzake het centraal register en informatie over de beroepsactiviteit.
9. BEPALINGEN BETREFFENDE HANDELAREN
9.1. Dit artikel 9 van de Voorwaarden en alle daarin opgenomen bepalingen zijn uitsluitend gericht tot en dus bindend voor de Klant of Ontvanger van Diensten die geen consument is. Bovendien zijn dit artikel 9 van de Voorwaarden en alle daarin opgenomen bepalingen vanaf 1 januari 2021 en voor overeenkomsten die vanaf die datum worden gesloten, niet gericht tot en dus niet bindend voor een Klant of Ontvanger van diensten die een natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn/haar beroepsactiviteit, wanneer uit de inhoud van die overeenkomst volgt dat zij voor die persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn/haar beroepsactiviteit, dat op basis van de bepalingen in het Centraal register en informatie over de beroepsactiviteit beschikbaar is gesteld, tenzij de toepassing op die personen van de in dit artikel van de Voorwaarden opgenomen bepalingen niet verboden is.
9.2. De Verkoper heeft het recht om zich binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van sluiting van de Koopovereenkomst terug te trekken. Terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst kan in dit geval plaatsvinden zonder opgave van redenen en geeft geen aanleiding tot enige vordering van de Klant jegens de Verkoper.
9.3. De aansprakelijkheid van de Verkoper onder garantie voor het Product of voor de non-conformiteit van het Product met de Koopovereenkomst is uitgesloten.
9.4. De verkoper beantwoordt de klacht binnen 30 kalenderdagen na ontvangst.
9.5. De Verkoper heeft het recht de beschikbare betalingswijzen te beperken, met inbegrip van het eisen van volledige of gedeeltelijke vooruitbetaling, ongeacht de door de Klant gekozen betalingswijze en het feit van het sluiten van de Koopovereenkomst.
9.6. De dienstverlener kan het contract voor de levering van elektronische diensten met onmiddellijke ingang en zonder opgave van redenen beëindigen door de ontvanger van de dienst een passende verklaring te sturen.
9.7. De aansprakelijkheid van dienstverlener/verkoper jegens opdrachtgever/opdrachtgever is, ongeacht de rechtsgrond, beperkt - zowel in het kader van een enkele vordering als voor alle vorderingen tezamen - tot het bedrag van de krachtens de Koopovereenkomst betaalde prijs en de leveringskosten, doch ten hoogste tot duizend zloty. De in de vorige zin bedoelde beperking van het bedrag geldt voor alle vorderingen van de klant/opdrachtgever op de dienstverlener/verkoper, ook wanneer er geen koopovereenkomst is of geen verband houdt met een koopovereenkomst. De dienstverlener/verkoper is jegens de ontvanger van de dienst/opdrachtgever alleen aansprakelijk voor typische schade die bij het sluiten van de overeenkomst te voorzien was en is niet aansprakelijk voor gederfde winst. Verkoper is evenmin aansprakelijk voor vertraging in het vervoer van de zending.
9.8. Alle geschillen die tussen verkoper/dienstverlener en afnemer/dienstverlener ontstaan, worden voorgelegd aan de rechter die bevoegd is voor de vestigingsplaats van verkoper/dienstverlener.
10. PRODUCTBEOORDELINGEN
10.1. De Verkoper staat zijn Klanten toe om meningen over de Producten en de Online Shop te geven en in te zien onder de voorwaarden die in dit deel van de Voorwaarden zijn aangegeven.
10.2. Het is voor de Klant mogelijk om een mening te geven over een Product of over de Online Shop door middel van een feedbackformulier. Dit formulier kan rechtstreeks op de website van de Online Shop beschikbaar worden gesteld (ook via een externe widget) of kan beschikbaar worden gesteld via een individuele link die de Klant na aankoop ontvangt op het door de Klant opgegeven e-mailadres. Bij het toevoegen van een mening kan de Klant ook een grafische beoordeling of een foto van het Product toevoegen - indien een dergelijke optie beschikbaar is in het meningformulier.
10.3. Een advies over een Product kan alleen worden afgegeven voor de Producten die daadwerkelijk in de Online Shop van de Verkoper zijn gekocht en door de Klant die het te beoordelen Product heeft gekocht. Het is verboden om fictieve of schijnverkoopovereenkomsten te sluiten om een oordeel over een Product af te geven. Een advies over de Online Shop kan worden uitgebracht door een persoon die Klant is van de Online Shop.
10.4. Het toevoegen van meningen door Klanten mag niet worden gebruikt voor illegale activiteiten, met name activiteiten die een daad van oneerlijke concurrentie vormen of activiteiten die inbreuk maken op persoonlijke rechten, intellectuele eigendomsrechten of andere rechten van de Verkoper of derden. Bij het toevoegen van een mening is de Klant verplicht te handelen in overeenstemming met de wet, deze Voorwaarden en de goede zeden.
10.5. Adviezen kunnen rechtstreeks op de website van de Online Shop beschikbaar worden gesteld (bijv. naast een bepaald Product) of op een externe dienst voor het verzamelen van meningen waarmee de Verkoper samenwerkt en waarmee hij op de website van de Online Shop is verbonden (onder meer door middel van een externe widget die op de website van de Online Shop is geplaatst).
10.6. De Verkoper zal ervoor zorgen dat gepubliceerde beoordelingen van Producten afkomstig zijn van zijn Klanten die het betreffende Product hebben gekocht. Daartoe neemt de Verkoper de volgende stappen om te controleren of de beoordelingen afkomstig zijn van zijn Klanten:
-
Voor de publicatie van een advies dat via een rechtstreeks op de website van de Online Shop beschikbaar formulier is uitgebracht, is voorafgaande verificatie door de Dienstverlener vereist. De verificatie bestaat uit het controleren of de mening in overeenstemming is met deze Voorwaarden, met name het controleren of de persoon die een mening geeft een klant is van de Online Shop - in dit geval controleert de Verkoper of deze persoon een aankoop heeft gedaan bij de Online Shop, en in het geval van een mening over een Product, controleert de Verkoper bovendien of deze persoon het beoordeelde Product heeft gekocht. De controle vindt onverwijld plaats.
-
De Verkoper stuurt zijn Klanten (ook door middel van een externe feedbackdienst waarmee hij samenwerkt) een individuele link naar het e-mailadres dat de Klant bij de aankoop heeft opgegeven - op deze manier wordt alleen toegang tot het feedbackformulier verleend aan de Klant die het Product in de Online Shop heeft gekocht.
-
In geval van twijfel van de Verkoper of bezwaren aan de Verkoper door andere Klanten of derden over de vraag of een bepaalde mening afkomstig is van een Klant of dat een bepaalde Klant een bepaald Product heeft gekocht, behoudt de Verkoper zich het recht voor om contact op te nemen met de auteur van de mening om te verduidelijken en te bevestigen dat hij of zij inderdaad een Klant van de Online Shop is of het beoordeelde Product heeft gekocht.
10.7. Eventuele opmerkingen, bezwaren tegen de verificatie van een advies of bezwaren over de vraag of een bepaald advies van de Klant afkomstig is dan wel of een bepaalde Klant een bepaald Product heeft gekocht, kunnen worden ingediend op een wijze die analoog is aan de klachtenprocedure van punt 6 van de Algemene Voorwaarden.
10.8. De Verkoper zal geen onware meningen of aanbevelingen van Klanten plaatsen of laten plaatsen door een andere persoon en zal de meningen of aanbevelingen van Klanten niet verdraaien om zijn Producten te promoten. De Verkoper verstrekt zowel positieve als negatieve beoordelingen. De Verkoper verstrekt geen gesponsorde beoordelingen.
11. BEHANDELING VAN AFGEDANKTE ELEKTRISCHE EN ELEKTRONISCHE APPARATUUR
11.1. Dit artikel 11 van de Regeling en alle daarin opgenomen bepalingen strekken ertoe te voldoen aan de informatieverplichtingen van distributeurs van apparatuur in de zin van artikel 4, tweede lid, van de Wet afgedankte elektrische en elektronische apparatuur van 11 september 2015 (Staatsblad 2015, item 1688, zoals gewijzigd).
11.2. Het is verboden afgedankte elektrische en elektronische apparatuur (voorzien van het symbool voor gescheiden inzameling) samen met ander afval te plaatsen. De houder van afgedankte apparatuur van huishoudens is verplicht deze af te geven aan een inzamelaar van afgedankte apparatuur of een instantie die gemachtigd is afgedankte apparatuur in te zamelen.
11.3. De verkoper is verplicht afgedankte apparatuur van huishoudens in zijn verkooppunten kosteloos terug te nemen, mits de afgedankte apparatuur van hetzelfde type is en dezelfde functies heeft vervuld als de verkochte apparatuur.
11.4. Bij levering van huishoudelijke apparatuur aan de Klant is de Verkoper verplicht gebruikte huishoudelijke apparatuur kosteloos op te halen op de plaats van levering van deze apparatuur, mits de gebruikte apparatuur van hetzelfde type is en dezelfde functies vervult als de geleverde apparatuur. De wens om in het bovengenoemde geval gebruikte apparatuur aan de Verkoper te overhandigen, kan worden gemeld in de opmerkingen voor de Verkoper tijdens het plaatsen van de Bestelling en in elektronische vorm via e-mail aan: support@vortexvr.be onmiddellijk nadat de Klant de Bestelling heeft geplaatst.
11.5. De klant kan, zonder nieuwe apparatuur te moeten kopen, gebruikte huishoudelijke apparatuur waarvan geen enkele buitenmaat groter is dan 25 cm, inleveren in elke winkel met een verkoopoppervlakte van ten minste 400 m2 die bestemd is voor de verkoop van huishoudelijke apparatuur.
11.6. De verkoper kan de aanvaarding weigeren:
-
afgedankte apparatuur die door haar verontreiniging een risico vormt voor de gezondheid of het leven van personen die de afgedankte apparatuur ontvangen; en
-
onvolledige afgedankte apparatuur en onderdelen van afgedankte apparatuur waarvan de inzameling is verboden overeenkomstig artikel 35, lid 1, van de Wet afgedankte elektrische en elektronische apparatuur van 11 september 2015 (Staatsblad 2015, punt 1688, zoals gewijzigd).
11.7. In de bovengenoemde gevallen kan de klant de gebruikte apparatuur afgeven aan een geschikt inzamelpunt voor afgedankte apparatuur of aan een exploitant van een verwerkingsbedrijf.
11.8. Voorbeelden van inzamelpunten voor afgedankte apparatuur in de stad Warschau:
-
Selectief afvalinzamelingspunt (PSZOK) aan de Płytowa straat 1, 03-046 Warschau (Białołęka).
-
Selectief afvalinzamelingspunt (PSZOK) aan de Zawodzie straat 1, 02-981 Warschau (Mokotow).
11.9. Informatie over alle inzamelpunten voor afgedankte apparatuur in het hele land is beschikbaar via de zoekmachine in het staatsregister van entiteiten - BDO op het volgende webadres: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/Registry/Index?pageNumber=1&placeType=residenceOrBusinessAddress&t=1675268278907&tables=ActivityScope4Table2.
12. SLOTBEPALINGEN
12.1. Contracten die via de Online Shop worden afgesloten, worden in het Pools afgesloten.
12.2. Wijziging van het reglement van orde:
-
De Dienstverlener behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te wijzigen om belangrijke redenen, te weten: wijzigingen in de wet; wijzigingen in de methoden of data van betaling of levering, zijnde onderworpen aan wettelijke of reglementaire verplichtingen; wijzigingen in de omvang of vorm van de geleverde Elektronische Diensten; de toevoeging van nieuwe Elektronische Diensten; de noodzaak om een onvoorziene en dreigende dreiging tegen te gaan die verband houdt met de bescherming van de Online Shop, met inbegrip van de Elektronische Diensten en de Dienstontvangers/klanten tegen fraude, malware, spam, datalekken of andere cyberveiligheidsbedreigingen - voor zover deze wijzigingen van invloed zijn op de uitvoering van deze Voorwaarden.
-
De kennisgeving van de voorgestelde wijzigingen wordt ten minste 15 dagen vóór de ingangsdatum van die wijzigingen verzonden, met dien verstande dat wijzigingen kunnen worden aangebracht zonder inachtneming van de kennisgevingstermijn van 15 dagen indien de dienstverlener: (1) onderworpen is aan een wettelijke of reglementaire verplichting op grond waarvan hij zijn Voorwaarden zodanig moet wijzigen dat hij zich niet kan houden aan de kennisgevingstermijn van 15 dagen; of (2) zijn Voorwaarden uitzonderlijk moet wijzigen om een onvoorziene en onmiddellijke bedreiging aan te pakken in verband met de bescherming van de Online Shop, met inbegrip van de Elektronische Diensten en de Dienstontvangers/klanten tegen fraude, malware, spam, gegevensinbreuken of andere cyberbeveiligingsbedreigingen. In de laatste twee in de vorige zin genoemde gevallen zal de implementatie van wijzigingen met onmiddellijke ingang plaatsvinden, tenzij een langere implementatietermijn mogelijk of noodzakelijk is, hetgeen door de Dienstverlener in elk geval zal worden meegedeeld.
-
In het geval van contracten van permanente aard (bijvoorbeeld de levering van een Elektronische Dienst - Account) heeft de Klant het recht om het contract met de Dienstverlener op te zeggen vóór het verstrijken van de kennisgevingstermijn van de voorgestelde wijzigingen. Deze opzegging wordt van kracht binnen 15 dagen na ontvangst van de kennisgeving. In het geval van een doorlopend contract zijn de gewijzigde voorwaarden bindend voor de ontvanger van de dienst indien de ontvanger van de dienst naar behoren in kennis is gesteld van de wijzigingen overeenkomstig de kennisgevingstermijn voorafgaand aan de uitvoering ervan en het contract gedurende deze termijn niet heeft opgezegd. Bovendien kan de ontvanger van de dienst op elk moment na ontvangst van de kennisgeving van de wijzigingen de aangebrachte wijzigingen aanvaarden en daarbij afzien van de voortzetting van de kennisgevingstermijn. In het geval van het sluiten van een overeenkomst van andere aard dan een duurovereenkomst, zullen de wijzigingen van de Voorwaarden geenszins afbreuk doen aan de rechten die de Ontvanger van de Dienst vóór de ingangsdatum van de wijzigingen van de Voorwaarden heeft verworven, met name zullen de wijzigingen van de Voorwaarden geen invloed hebben op reeds geplaatste of geplaatste Bestellingen en gesloten, uitgevoerde of uitgevoerde Koopovereenkomsten.
-
Indien een wijziging van de algemene voorwaarden leidt tot de invoering van nieuwe kosten of een verhoging van de huidige kosten, heeft de consument het recht de overeenkomst te herroepen.
12.3. Aangelegenheden die niet onder deze voorwaarden vallen, worden geregeld door algemeen toepasselijke bepalingen van het Poolse recht, met name: Burgerlijk Wetboek; de Wet op de levering van elektronische diensten van 18 juli 2002 (Staatsblad 2002 nr. 144, punt 1204, zoals gewijzigd); de Wet op de consumentenrechten; en andere relevante bepalingen van algemeen toepasselijk recht.
12.4. Deze voorwaarden sluiten de bepalingen die gelden in het land van de gewone verblijfplaats van de consument die een overeenkomst sluit met de dienstverlener/verkoper en die niet contractueel kunnen worden uitgesloten, niet uit. De dienstverlener/verkoper garandeert de consument in dat geval de bescherming die hem/haar wordt geboden op basis van bepalingen die niet contractueel kunnen worden uitgesloten.
13. MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
(BIJLAGE 2 BIJ DE CONSUMENTENWET)
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als u de overeenkomst wilt herroepen)
- Geadresseerde:
VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI
ul. Patriotów 110/lok. 112B, 04-844 Warschau
www.vortexvr.be
- Ik/wij(*) deel(*) hierbij mede dat ik/wij de overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen(*) de overeenkomst betreffende de levering van de volgende goederen(*) de overeenkomst betreffende de verrichting van de volgende goederen(*)/de overeenkomst betreffende de verrichting van de volgende dienst(*) herroep/herroepen.
- Datum sluiting contract(*)/ontvangst(*)
- Naam van consument(en)
- Adres van de consument(en)
- Handtekening van de consument(en) (alleen indien het formulier op papier wordt toegezonden)
- Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.